Liyakatsizlik keyfiliği, keyfilik usulsüzlüğü doğurur

Yüz binlerce vatandaşın kaydının tutulduğu İstanbul Maltepe İlçe Nüfus Müdürlüğünün şifre işlemlerindeki keyfi tutumu birkaç yıl içerisinde büyük güvenlik açıklarına zemin olabilecek cinsten bir usulsüzlüktür. 

Siber savaşların yaşandığı bir çağa girdik. Parmak izimizin, biyometrik fotoğraflarımızın, kişisel bütün bilgilerimizin tutulduğu kurumlardaki keyfiyet kabul edilemez.

Resmi devlet kurumunun başına getirilmiş yetkiliye yakışmayan lakayt tavırlarla karşılaşmak, usulsüzlüklerin, keyfiliğin ve cüretkarlığın karşısında şaşırmamak mümkün değil.

Geçtiğimiz sene yeni kimlik kartı çıkarttım. Bakanlığın yönergesine aykırı işlemlerin olduğunu fark edince tutanak tutulmasını talep ettim. Yüksek sesle anons etmeme rağmen tutanak tutacak tek bir memur bulamadım.

Verilen zarfta etiket formunda gelmesi beklenen pin/puk/şifre bölümünün üzeri açıktı. Şifrenin Nüfus Müdürlüklerindeki cihazlarda değiştirilmesi gerektiği yazıyordu.

İlçe Nüfus Müdürlüğündeki yetkililerden "şifre değiştirme işleminin sistemlerinde olmadığı" bilgisini aldım. Usulsüzlük için tutanak tutulmayınca durumu aynı binada bulunan Kaymakamlığa bir dilekçeyle bildirdim (T.C. Maltepe Kaymakamlığı Yazı İşleri Müdürlüğü/ dilekçe no: 7549 /4 Kasım 2020). Ardından tekrar İlçe Nüfus'a geçtim. Bu kez ortaya çıkarttıkları cihazdan Yeni Kimlik Şifremi değiştirdim.

Şifre değiştirme talebime Maltepe İlçe Nüfus Müdürüğü'nden iki defa ret alınca durumu CİMER'e de iletmiştim. Zarfta yazan şifrelerin etiket formunda olmadığını, şifre değiştirme işlemi için farklı zamanlarda Maltepe İlçe Nüfus Müdürlüğüne gittiğimi ve her defasında geri çevrildiğini yazdım.

CİMER'den gelen yanıtta şifrenin etiket formunda olması gerektiği, şifre değiştirme cihazlarının "özel bir sorun olmadığı müddetçe" aktif olduğu ve şifrenin değiştirilmesi gerektiği bilgisi yer alıyordu.

Bunlar normal süreçler değil. Yüzbinlerce insanın yaşadığı Maltepe İlçesinde böyle bir kurumsal basiretsizlik kabul edilemez. Araştırılsın. 





Bu blogdaki popüler yayınlar

Son 5-6 yıldır elimi attığım her işin altından istisnasız çok pis kokular geliyor

Devletin en kilit kurumlarında Cemaat/hemşerilik/siyasi çıkar grupları

Reşit olmamış gençleri kullanan özel para-militer çeteler