Çocukları stratejik bilgisayar oyunlarında ağına düşüren siber çeteler
Çocuklar hiçbir değer taşımayan çıkar odaklı sapkın siber çetelerin elinde oyuncağa dönüşüyor.
Ulus aşırı siber çeteler ve yerel işbirlikçileri, yörüngelerine çektikleri çocukların davranış kalıplarını, olaylar karşısındaki olası tepkilerini, aile yapısını, özel bilgilerini, zafiyetlerini online bilgisayar oyunları üzerinden kurdukları samimi ilişkilerle onları tuzağa çekerek öğreniyorlar. Çocukları ağır psikolojik telkinlerle araçsallaştırarak suça ortak etme döngüsüne dahil eden siber çeteler, çocuklar kanalıyla mahallelere, okullara ve hatta insanların yuvalarına-mahremine kadar sızmış vaziyetteler.
Ulus aşırı siber çeteler ve yerel işbirlikçileri, yörüngelerine çektikleri çocukların davranış kalıplarını, olaylar karşısındaki olası tepkilerini, aile yapısını, özel bilgilerini, zafiyetlerini online bilgisayar oyunları üzerinden kurdukları samimi ilişkilerle onları tuzağa çekerek öğreniyorlar. Çocukları ağır psikolojik telkinlerle araçsallaştırarak suça ortak etme döngüsüne dahil eden siber çeteler, çocuklar kanalıyla mahallelere, okullara ve hatta insanların yuvalarına-mahremine kadar sızmış vaziyetteler.
Çağa uyarlanan devşirme yöntemleriyle çocukların iradelerini kırıyorlar, onları ergenlik zafiyetleri üzerinden kumanda ediyorlar. Bilgisayar başında ve akran öğrenmesiyle daha küçük yaşlardan itibaren suça ortak etme/ödül/tehdit/şantaj döngüsüne çektikleri bu çocuklara can güvenlikleri dahil ciddi riskler barındıran sistematik zorbalıklar yapılıyor. Suça bulaşan çocuklar çetenin yönlendirmesiyle kendilerinden küçük çocuklara aynı muameleyi yapmaya başlıyor ve bu kısır döngü salgın gibi artarak devam ediyor.
Bilgisayar oyunlarına bağımlılık sadece sosyal hayatlarını ve akademik başarılarını etkilemekle kalmıyor. Bu çocukların bilgisayar karşısında geçirdikleri vaktin uzunluğu ve maruz kaldıkları sistematik siber zorbalık onların gerçeklik algısının da bozulmasına yol açıyor.
Bilgisayar oyunlarına bağımlılık sadece sosyal hayatlarını ve akademik başarılarını etkilemekle kalmıyor. Bu çocukların bilgisayar karşısında geçirdikleri vaktin uzunluğu ve maruz kaldıkları sistematik siber zorbalık onların gerçeklik algısının da bozulmasına yol açıyor.